Thursday, January 21, 2010

Iarna mea...

Stiu ca iarna este anotimpul pe care iubitorii de caldura il detesta. Sunt persoane carora zapada abundenta le provoaca depresie, oameni din viata reala care simt similar cu cei din poeziile bacoviene, o stare de amorteala puterica si o adormire mortuara a tuturor lucrurilor din jur, deoarece ata alb si rece ii fac sa se simta ca intr-un cavou.Simt ca peste tot unde merg oamenii sunt tot mai terorizati de frig,de zapda,de iarna.Parca toata lumea din Romania s-ar fi nascut la Ecuator sau Tropice si temperaturile de acum cat si ninsoarea ar fi ceva iesit din comun pentru aceasta perioada.

Nu stiu de ce eu nu ma regasesc printre acestia si poate sunt doar eu, insa pe mine frigul ma trezeste din amorteala, aerul rece chiar imi ofera o senzatie de prospetime iar zapada e un lucru minunat!Chiar ieri dimineata, in timp ce ma indreptam spre un salon de coafura pentru a trece printr-o sedinta de curatire si "treierare" am decis sa cobor din tramvaiul 41 la Piata Moghioros.Afara, nu mai putin de -9 *C.Am inspirat adanc, muschii mi s-au contractat cand au dat de frig si am traversat repede deoarece semaforul arata verde. Cand am pus piciorul in parc deja am fost transpusa intr-un alt cadru,parca intr-o alta lume.In parc nici tipenie de om, poate doar un caine hoinar si doi batrani tinandu-se de mana ca sa nu alunece pe ghetusurile formate.Cateva raze firave de soare mangaiau primul strat de zapada si ii dadeau acestuia o sclipire fantastica de diamant care m-a trimis cu gandul la copilarie, la batai cu bulagri si mosi mari de zapada,la o harmalaie de copii pe un deal de la tara si la tot peisajul iernatic maiestuos si elegant care mi se prezenta dinainte.Au batut clopotele de la biserica,au ciripit pasarelele si eu mergeam anevoie cu zapada scartaind sub picioare,zambind si bucurandu-ma de iarna.
Cand am ajuns in coafor am intrat pe jumatate inghetata, abia-mi mai simteam picioarele,nsaul era rosu si simteam furnicaturi in tot corpul.Dadusem de caldura si tot nu mai conteneam sa zic cat de frig e afara si ce ger e si cat ma bucur ca am ajuns acolo,unde ma incalzeam.Insa daca n-as fi tremurat de frig n-as fi putut sa ma bucur de caldura.

No comments:

Post a Comment